Przejdź do treści

Przychodnia w Nowem

Nocna i Świąteczna Opieka Zdrowotna

Nocna i Świąteczna Opieka Zdrowotna

Nocna i świąteczna opieka zdrowotna to istotna część podstawowej opieki zdrowotnej (POZ), dostępna od poniedziałku do piątku od 18:00 do 8:00 następnego dnia, a także przez całą dobę w dni wolne od pracy.

W sytuacjach nagłego zachorowania lub gwałtownego pogorszenia stanu zdrowia, pacjenci mają możliwość skorzystania z pomocy w dowolnym punkcie nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, bez względu na miejsce zamieszkania czy wybranego lekarza POZ.

Świadczenia udzielane są przez dyżurujących lekarzy:

  • ambulatoryjnie w przychodni
  • w domu pacjenta, jeśli jest to medycznie uzasadnione
  • telefonicznie
 

Skorzystać można z pomocy w przypadku:

  • nagłego zachorowania
  • nagłego pogorszenia stanu zdrowia, jeżeli nie ma bezpośredniego zagrożenia życia, a domowe środki lub leki bez recepty nie przynoszą poprawy
  • gdy istnieje obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni może negatywnie wpłynąć na stan zdrowia
 

Jeżeli są Państwo ubezpieczeni, mogą Państwo zgłaszać się o pomoc do dowolnego punktu nocnej opieki bezpłatnie i bez skierowania. Nie obowiązuje rejonizacja.

Najbliższe placówki:

Nocna i Świąteczna Opieka Zdrowotna dla dorosłych

Grudziądz Ul. Rydygiera 15/17 –  tel. 56 641 40 19 mieści się w budynku C pod Szpitalnym Oddziałem Ratunkowym.

Nocna i Świąteczna Opieka Zdrowotna dla dzieci

tel. 56 641 47 01 w budynku HR. Świecie, ul. Wojska Polskiego 126, budynek główny szpitala tel. 41 240 1605

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu NFZ

Pod numerem 800 137 200 Narodowy Funduszu Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK).

Teleplatforma działa na podobnych zasadach jak nocna i świąteczna opieka zdrowotna i jest miejscem pierwszego kontaktu w sytuacji nagłego zachorowania. Telefony od pacjentów odbierane są od poniedziałku do piątku, w godzinach od 18.00 do 8.00 rano kolejnego dnia oraz całą dobę w dni wolne od pracy.

Telefonicznych porad udzielają pielęgniarki lub położne oraz lekarze. Podczas połączenia, w razie potrzeby, personel medyczny może wystawić e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Jeśli konsultacja telefoniczna okaże się niewystarczająca, wtedy personel medyczny zaleci:

  • wizytę w najbliższej stacjonarnej placówce nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej (NiŚOZ)
  • kontakt ze swoim lekarzem POZ (w godzinach pracy POZ: 8.00 – 18.00, od poniedziałku do piątku)
  • a w przypadku stwierdzenia stanu nagłego zagrożenia zdrowia i życia, wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.

Z platformy mogą korzystać również osoby niesłyszące. Porady udzielane są w języku polskim, angielskim, rosyjskim i ukraińskim.